Prenovljena grafična podoba znamke Zeleni kras

22.11.2024

Znamka Zeleni kras je rezultat povezovanja občin Bloke, Cerknica, Ilirska Bistrica, Loška dolina, Pivka in Postojna, ki so se pred skoraj petnajstimi leti zavezale k razvoju po načelih trajnosti na vseh ravneh svojega delovanja. Vizija znamke in s tem tudi regije temelji na ohranjanju okolja, saj to predstavlja podlago celotnemu razvoju. Regija se tako pod znamko Zeleni kras razvija v smeri trajnostne in družbeno odgovorne regije, v kateri podpiramo trajnostne naložbe in rabo virov, razvoj novih storitev in znanj ter integriranih produktov.   

Od vzpostavitve znamke Zeleni kras do danes so bile v regiji lansirane lokalne znamke, ki so dobrodošlo orodje za trženje lokalne ponudbe, je pa to prineslo bolj stihijsko rabo krovne znamke Zeleni kras. Ta je po skoraj petnajstih letih doživela celovito grafično prenovo, na novo pa je bila postavljena tudi celotna arhitektura znamke ter hierarhija znamčenja.   

Ime Zeleni kras izraža srce te regije, dve čudoviti značilnosti tega območja, zelenost in kras.

Prva je zelenost v najširšem smislu. Gre za neokrnjeno, prvinsko naravo, magično in edinstveno. Zelena barva gozda pokriva kar tri četrtne regije, od tega je kar 54 odstotkov uvrščenih pod Naturo 2000. Tu se bohotijo naravni biseri svetovnega slovesa ter izredna pestrost rastlinskega in živalskega sveta. Zelena je tudi usmeritev znamke v trajnostni razvoj in ohranjanje zdravega okolja ter spoštovanje tradicije.

Druga značilnost regije je kras. Na tem delu Slovenije se pod zemljo skriva največ kraških jam, mnoge so znane po vsem svetu. Na površju pa navdušujejo presihajoča jezera, UNESCO bukovi gozdovi in tri velike zveri: medved, volk in ris.

Nov logotip je v barvah gozda, ki pokriva večino regije. Igra črk v logotipu s krivuljami nakazuje na za to regijo značilen preplet podzemnega in nadzemnega kraškega sveta. List simbolizira naravno bogastvo flore, favne in pokrajine, kar je pika na i doživetjem v regiji.

Znamka Zeleni kras se uporablja za promocijo ter trženje blaga in storitev, nastalih na geografskem območju Primorsko-notranjske regije. Izdelkom in storitvam s tega območja daje pečat kakovosti in zagotavlja večjo prepoznavnost.   

Pravico do uporabe znamke Zeleni kras lahko pridobijo:

  • javne institucije in nevladne organizacije z geografskega območja znamke,
  • pravne ali fizične osebe, ki imajo svojo dejavnost registrirano in jo opravljajo na geografskem območju znamke v skladu z veljavno zakonodajo, 
  • pravne ali fizične osebe, ki imajo svojo dejavnost registrirano izven geografskega območja znamke, vendar jo opravljajo na geografskem območju znamke v skladu z veljavno zakonodajo ter
  • kmetije/čebelarstva, ki na geografskem območju znamke opravljajo osnovno kmetijsko dejavnost ali imajo registrirano dopolnilno dejavnost na kmetiji.

 

Več o znamki Zeleni kras