Borza lokalnih ponudnikov Zeleni kras 2025: Z jasno vizijo do turističnega preboja
28.03.2025
Borza lokalnih ponudnikov Zeleni kras 2025 je včeraj, 27. marca, v Ilirski Bistrici, združila več kot 70 domačih in tujih turističnih ponudnikov, strokovnjakov in odločevalcev. Namen letošnjega srečanja je bil začrtati smernice za prihodnji turistični razvoj regije ter povečati njeno prepoznavnost in konkurenčnost na mednarodnem turističnem zemljevidu. Kot je poudaril Dejan Iskra iz RRA Zeleni kras, so letošnje vsebine še dodatno obogatili in razširili mednarodno udeležbo, kar dokazuje, da Zeleni kras postaja vse bolj prepoznaven in cenjen turistični prostor.
Ključne poudarke dogodka je uvodnem predavanju predstavila prof. dr. Ljubica Knežević Cvelbar, ki je udeležence spodbudila k novemu pogledu na razvoj turizma: »Namesto da bi precenjevali pomen kratkoročnih rezultatov, moramo s pogumom začrtati dolgoročno, petletno strategijo. Zmanjšajmo negativizem in sprejmimo odločitve tudi takrat, ko pogoji niso idealni. Postavimo jasne prioritete, navdušimo svoje partnerje in ustvarjajmo povezave, ki zares premikajo meje.«
Realnost povezovanja: izzivi in priložnosti
Program je obogatila okrogla miza, kjer so izkušeni turistični strokovnjaki predstavili dobre prakse razvoja trajnostnega turizma in uspešnega povezovanja deležnikov. Dubravka Kalin z Direktorata za turizem na Ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport, Marina Ferfolja z STO, predsednica Društva turističnih novinarjev Marjana Grčman, direktor PVZ Pivka Janko Boštjančič in Dario Ricov iz hotela Keight v Opatiji so opozorili, da povezovanje v praksi ni vedno preprosto, saj zahteva veliko usklajevanja, iskreno zavzetost in resnično sodelovanje med partnerji. Izpostavili so tudi pomen celostnega pristopa k razvoju regije, vztrajnosti pri profesionalizaciji storitev in nujnosti mentorstva za izboljšanje turistične ponudbe.
Na borzi B2B & B2C so sodelovali ponudniki iz regije ter sosednjih destinacij Mediteransko-kraške Slovenije in Kvarnerja, ki so na 45 razstavnih stojnicah obiskovalcem predstavili lokalno turistično ponudbo, nastanitvene kapacitete, gastronomske posebnosti in outdoor aktivnosti.
Posebnost letošnje borze so bile praktične izobraževalne delavnice, ki so gostincem, ponudnikom nastanitev in organizatorjem aktivnosti na prostem ponudile možnosti za izboljšanje kakovosti storitev.
Zeleni kras krepi (mednarodno) prepoznavnost
Dejan Iskra iz RRA Zeleni kras je ob zaključku dogodka izrazil zadovoljstvo: »Ponosen sem, da nam je v sodelovanju s TIC Ilirska Bistrica, občinskimi zavodi za turizem in Društvom turističnih novinarjev Slovenije uspelo ustvariti dogodek, ki jasno kaže, kako pomembno je sodelovanje. Letos smo še dodatno obogatili vsebine in razširili mednarodno udeležbo, kar je dokaz, da Zeleni kras postaja vse bolj prepoznaven in cenjen turistični prostor.«